Jdi na obsah Jdi na menu
 


Balt 2007

30. 5. 2007

- 31.5.2007  -  je loď naložena a připravena na cestu do Ústí N/Labem .

      -1.6.2007 - Loď spuštěna v pátek v Ústí N/Labem pomocí kontejnerového portálového jeřábu v 9 hodin.

Nakládání, dodělávky, opravy  do 13.00 .

Po jedné hodině odpolední   vyplouváme  .   

Posádka : kpt. Jiří Činčera, Tomáš Bařtipán,  Láďa Porazil, Lukáš
Bartek , Vít Bartek.

 
Vody je dost , pouze před děčínskou loděnicí škrtáme kormidlem .

Na hranicích nás odbavuje německý celní člun.

Krajina kolem Labe je nádherná, lezecké terény, cyklostezky, vinice.

Po cestě provádíme dokončovací práce .

Večer provádíme dokončovací práce . Nastavujeme jiný sklon nohy motoru.
Ujeto cca 100 km .

 

Ráno v sobotu nemůžeme nastartovat hlavní motor . Několikrát  vytahujeme
motor z šachty , rozebíráme karburátor , kontrolujeme elektrické vedení .
Řešíme alternativy, zda motor odvést do Budějovic nebo do Berlína  na opravu
.Ve dvě hodiny odpoledne je "závada" nalezena . Ta zahnutá páka na dálkovém
ovládání  je nastavení plynu při startu . Stačí přizvednout a motor vrčí .

Večer provádíme dokončovací práce . Ujeto cca 100 km .

 

Ráno v neděli provádíme dokončovací práce - úpravu řazení - nejde zpátečka .

V 11.  vyplouváme . Krajina má nížinný ráz , proud je stále rychlý .

Za jízdy provádíme dokončovací práce .V Barby  cca 3 km před Magdeburkem končí první etapa

Ujeto cca 100 km .

Průměrná rychlost včetně proudu 12 km za hodinu . Maximální rychlost lodě na
stojaté vodě na oba motory 15 km  . Průměrná spotřeba 1,1 l hod .

 

Druhá etapa :

Posádka : kapitán . Jiří Činčera, strojník Jarda Santner, tlumočník
Roman Doubrava

Předali jsme jim seznam dokončovacích prací  a v 21.00 odjíždíme  domů .

Zapsal : Vít Bartek

- Druhá posádka  Kardamonu využila v Barby pohodlí přistávacího mola (na den a
1m lodě = 1 EUR) a vyplula v pondělí až po 16.00  . ( Prováděla dokončovací
práce  ) . Spodní komora v Magdeburku prochází opravou, tak se proti proudu
vrátili  k horní komoře .

- Dokončovací práce dokončeny . Loď pluje k Brandeburku

-Víkend  9-10. června loď strávila v Berlíně . Oblíbené kotviště bylo kousek
od Reichstagu  . Problémy se zpátečkou znervozňují v přeplněných komorách
posádku .  Za kotvení na zákazu zaplatili 10 EU pokutu.  Ceny v marínách 1m
lodi  = 1 EU.   Při plavbě  městem budili pozornost  . Zvláště svlečený
kapitán a zvláště u Tiergarden  . Něco tak chlupatého jim ze ZOO už dlouho
neuteklo .

Dochází ke střídání posádky  . Na pozici samostatný tlumočník nastoupil
Jirka Vltavský . Jsem zvědav, zda si vystačí s byť excelentní , ale pouze
angličtinou 
 
Roman přiváží do Čech seznam materiálu, který má být doplněn  -  např.
zrcadlo do koupelny . Tak nevím .
Cena  vlaku Berlín  - Vary   1000 Kč , doba jízdy 5 hodin.

Zapsal : Vít Bartek


15.6  se Víťa vrací na loď
16 -17.6.  so-ne       Trzebiež Polsko, cena kotvení 1EU/den
dva dny práce na lodi, příprava na plavbu, vše funguje jak má včetně zpátečky.
Hodně pomohl polský jachtař Tomek. 
 
Třetí etapa :

18.6.
    pondělí   vyplul Kardamon na Bornholm

19.6. dnes  večer telefonoval Víťa z Bornholmu, kam dopluli dnes ve13 hod., foukal slabý vítr, 12 hod. na motor
spotřeba 1 l/hod.na Bornholmu nejsou k sehnání mapy, ve středu ráno plánují další plavbu na Karlskrona.
21.6 čtvrtek - telefonoval Víťa už z Karlskrona
22.6 pátek - celý den prší, posádka navštěvuje muzeum, večer
oslava Víťových narozenin .
 
26.6 středa večer  -  Kardamon kotví na dvou kotvách v zátoce v ústí Göta kanálu. Počasí se zhoršilo a očekává se vítr o síle vichřice.
29.6.- Pátek- Kardamon doplul do Stockholmu !
Plavba po Stockholmských kanálech a průplavech stojí za to, počasí pěkné, slunečné. V neděli by mělo dojít k střídání posádky.
Snad dojdou i nějaké fotky
 
5.7 čtvrtek - volal Víťa, doslova cituji : 
" Ve Stockholmu došlo k výměně posádky, vyzvedl jsem si rodinu na nádraží . Strávili jsme slunečný den ve Stoctholmu, v místě, kde jsme obědvali, rostly palmy, na dřevěných lavicích byly peřiny, na kterých se leželo, vedro k padnutí.
Za dalšího pošmourného až deštivého dne jsme se plavili na sever a noční plavbou na motor jsme dopluli na souostroví Älandy.
Dnes (5.7.) je slunečno,ještě v 19.hodin je slunce vysoko na obzoru a pálí jako čert.
Na lodi jsou problémy, na dálkovém ovládání nejde sytič,něco se asi ulomilo, na centrále praskl hřídel mezi motorem a generátorem, máme problémy s elektrikou musíme šetřit !  Zdravím všechny  Víťa. "
-31.7.  Poslední etapa návratu přes Bornholm byla velice náročná, hlavně na počasí.
V současné době je Víťa s rodinou doma a loď pluje s jinou posádkou po Labi domů, s cílem na Hracholuskách.
Víťa připravuje podrobnou reportáž o celé plavbě včetně fotek, určitě je na co se těšit !
Dle telefonických zpráv doplnil Pavel Rauner.
 

Náhledy fotografií ze složky Foto k Balt 2007

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář