Balt 2007
- 31.5.2007 - je loď naložena a připravena na cestu do Ústí N/Labem .
-1.6.2007 - Loď spuštěna v pátek v Ústí N/Labem pomocí kontejnerového portálového jeřábu v 9 hodin.
Nakládání, dodělávky, opravy do 13.00 .
Po jedné hodině odpolední vyplouváme .
Posádka : kpt. Jiří Činčera, Tomáš Bařtipán, Láďa Porazil, Lukáš
Bartek , Vít Bartek.
Vody je dost , pouze před děčínskou loděnicí škrtáme kormidlem .
Na hranicích nás odbavuje německý celní člun.
Krajina kolem Labe je nádherná, lezecké terény, cyklostezky, vinice.
Po cestě provádíme dokončovací práce .
Večer provádíme dokončovací práce . Nastavujeme jiný sklon nohy motoru.
Ujeto cca 100 km .
Ráno v sobotu nemůžeme nastartovat hlavní motor . Několikrát vytahujeme
motor z šachty , rozebíráme karburátor , kontrolujeme elektrické vedení .
Řešíme alternativy, zda motor odvést do Budějovic nebo do Berlína na opravu
.Ve dvě hodiny odpoledne je "závada" nalezena . Ta zahnutá páka na dálkovém
ovládání je nastavení plynu při startu . Stačí přizvednout a motor vrčí .
Večer provádíme dokončovací práce . Ujeto cca 100 km .
Ráno v neděli provádíme dokončovací práce - úpravu řazení - nejde zpátečka .
V 11. vyplouváme . Krajina má nížinný ráz , proud je stále rychlý .
Za jízdy provádíme dokončovací práce .V Barby cca 3 km před Magdeburkem končí první etapa
Ujeto cca 100 km .
Průměrná rychlost včetně proudu 12 km za hodinu . Maximální rychlost lodě na
stojaté vodě na oba motory 15 km . Průměrná spotřeba 1,1 l hod .
Druhá etapa :
Posádka : kapitán . Jiří Činčera, strojník Jarda Santner, tlumočník
Roman Doubrava
Předali jsme jim seznam dokončovacích prací a v 21.00 odjíždíme domů .
Zapsal : Vít Bartek
- Druhá posádka Kardamonu využila v Barby pohodlí přistávacího mola (na den a
1m lodě = 1 EUR) a vyplula v pondělí až po 16.00 . ( Prováděla dokončovací
práce ) . Spodní komora v Magdeburku prochází opravou, tak se proti proudu
vrátili k horní komoře .
- Dokončovací práce dokončeny . Loď pluje k Brandeburku
od Reichstagu . Problémy se zpátečkou znervozňují v přeplněných komorách
posádku . Za kotvení na zákazu zaplatili 10 EU pokutu. Ceny v marínách 1m
lodi = 1 EU. Při plavbě městem budili pozornost . Zvláště svlečený
kapitán a zvláště u Tiergarden . Něco tak chlupatého jim ze ZOO už dlouho
neuteklo .
Dochází ke střídání posádky . Na pozici samostatný tlumočník nastoupil
Jirka Vltavský . Jsem zvědav, zda si vystačí s byť excelentní , ale pouze
angličtinou
Roman přiváží do Čech seznam materiálu, který má být doplněn - např.
zrcadlo do koupelny . Tak nevím .
Cena vlaku Berlín - Vary 1000 Kč , doba jízdy 5 hodin.
Zapsal : Vít Bartek
dva dny práce na lodi, příprava na plavbu, vše funguje jak má včetně zpátečky.
Hodně pomohl polský jachtař Tomek.
18.6. pondělí vyplul Kardamon na Bornholm
19.6. dnes večer telefonoval Víťa z Bornholmu, kam dopluli dnes ve13 hod., foukal slabý vítr, 12 hod. na motor
spotřeba 1 l/hod.na Bornholmu nejsou k sehnání mapy, ve středu ráno plánují další plavbu na Karlskrona.
Plavba po Stockholmských kanálech a průplavech stojí za to, počasí pěkné, slunečné. V neděli by mělo dojít k střídání posádky.
Snad dojdou i nějaké fotky
" Ve Stockholmu došlo k výměně posádky, vyzvedl jsem si rodinu na nádraží . Strávili jsme slunečný den ve Stoctholmu, v místě, kde jsme obědvali, rostly palmy, na dřevěných lavicích byly peřiny, na kterých se leželo, vedro k padnutí.
Za dalšího pošmourného až deštivého dne jsme se plavili na sever a noční plavbou na motor jsme dopluli na souostroví Älandy.
Dnes (5.7.) je slunečno,ještě v 19.hodin je slunce vysoko na obzoru a pálí jako čert.
Na lodi jsou problémy, na dálkovém ovládání nejde sytič,něco se asi ulomilo, na centrále praskl hřídel mezi motorem a generátorem, máme problémy s elektrikou musíme šetřit ! Zdravím všechny Víťa. "
V současné době je Víťa s rodinou doma a loď pluje s jinou posádkou po Labi domů, s cílem na Hracholuskách.
Víťa připravuje podrobnou reportáž o celé plavbě včetně fotek, určitě je na co se těšit !
Náhledy fotografií ze složky Foto k Balt 2007